Narendra sin sønn tilbake i live etter å ha vært død

Rapport fra Asia er et fantastisk gratis blad med inspirasjon om mange herlige ting som Gud gjør idag. I den siste bladutgaven likte jeg godt artikkelen «Døden tapte». Trykk her for å lese hele artikkelen, se side 8. 

Historien fra artikkelen ganske forkortet: Nerendras (i Nepal) baby døde etter å ha vært syk i flere dager. Han og hans slekt var hinduer, og begravelsesforberedelsene var igang som skulle være dagen etter. Men plustelig løfter Nerendra den lille døde kroppen og sier til alle i rommet: «Sønnen min skal ikke begraves. Jeg vil ikke ha noe med hinduguder å gjøre lenger. Jeg vil finne noen kristne som kan be for han, og da vil sønnen min bli levende igjen». Mange var helt ute av seg på grunn av dette påfunnet. Nerendra satte av sted med sin vandring for å møte kristne. Han hadde tidligere hørt om en Jesus som hadde stått opp fra de døde, og som hadde makt over sykdommer. Han ble veiledet til en som heter Dhan, som etterhvert begynte å be for han med stor utholdenhet. Da dette skjedde var Dhan selv full av tro på at gutten ville komme tilbake i live. Etterhvert kom Narandras mor også, for å se hvor dei hadde tenkt å begrave hennes barnebarn. Hun fikk istede se at den lille gutten åpnet øynene, begynte å gråte og ville drikke melk av mor :-)

Begrepet «dei kristne» blir vist oppfattet forskjellig fra sted til sted. En jeg kjenner fortalte meg at ordet «dei kristne» dukket for første gang opp kort tid etter at Jesus levde iblant oss mennesker. Dei personene som levde og virket slik Jesus gjorde, ble kalt kristne av folket fordi dei lignet på Jesus Kristus.

